انواع کاغذهای مناسب جهت طراحی


بزرگ ترین الماس جهان خورشید است،که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد

کاغذهای مات و انواع مقوا/ کاغذ شفاف و مات، نیمه شفاف و فیلم شفاف/ کاغذ و فیلم شفاف و مات( نیمه شفاف) در مراحل طراحی /

 

کاغذ های طراحی انواع بسیار متعددی دارند که بر طبق وزن (ضخامت) و ز بری ( درجه ی بافت سطح) طبقه بندی می شوند. زمانی که کاغذ یا سطحی را برای طراحی انتخاب می کنید، چند نکته را باید در نظر داشته باشید= 1- آیا کار هنری شما یک طراحی خام و اولیه است، یا باید آن را به نمایش بگذارید و ارائه دهید؟ 2- آیا حاصل کار شما نیاز به تکثیر دارد یا نه؟ 3- از چه ابزاری می خواهید  استفاده کنید؟ جدا از این عوامل، تصمیم نهایی به سلیقه ی شخصی بستگی دارد که حاصل آزمایش و تجربه ی شماست.

کاغذ روزنامه/ کاغذی است که از تفاله ی چوب ساخته می شود و ارزان، اما شکننده و لطیف است. این کاغذ، مخصوص روزنامه است و سفید، صاف و جاذب الرطوبه می باشد. کاغذ روزنامه برای کارهای هنری سریع و موقتی مناسب است. از این کاغذ برای طراحی های خام و اولیه ی بزرگ و طراحی های موقتی که با مداد ذغالی یا مداد شمعی و مداد گچی انجام می شوند، استفاده می شود. کاغذ روزنامه به صورت دفترچه، ورقه و ... در دسترس است.

 

کاغذ بوچر/ کاغذ سفید محکم تری است که در توپ های به پهنای 35 اینچ تولید می شود و برای کارهای هنری بزرگتر مناسب است. این کاغذ برای طرح هایی مناسب است که در آنها از مداد های نرم، مداد شمعی، مداد ذغالی، مداد گچی، انواع ماژیک، انواع جوهرها و رنگ های گواش استفاده می شود.

 

کاغذ طراحی/ این کاغذ در انواع بسیار و با کیفیت ها، ضخامت ها و زبری های مختلف موجود است. این نوع کاغذ در رنگ های هماهنگ و متناسب و در اندازه های مختلف به صورت ورقه، و.. در دسترس است. کاغذ طراحی نموداری( کاغذ شطرنجی یا میلیمتری) نیز با تقسیم بندی به صورت چهارخانه به اندازه های مختلف و بر اساس اینچ و سانتیمتر و با خطوطی به رنگ آبی، سبز، نارنجی یا سیاه در دسترس است

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 26 دی 1390 15:33 |- آزی -|


adidas-thems